
assembleamallorca.cat 13/12/2025 - 20:15:43 | ![]() ![]() |

L’ASM crida a manifestar-se el 30 de desembre contra el colonialisme espanyol
L'Assemblea Sobiranista de Mallorca recorda que la Diada Nacional de Mallorca sempre ha estat i és el 31 de desembre, i crida a participar a la manifestació que tindrà lloc el 30 de desembre a les 18 hores a Palma. Així mateix, denuncia que cinquanta anys després de la mort del dictador espanyol, Francisco Franco, estam més castellanitzats, superpoblats, massificats i espoliats que mai.
L'ASM participarà a la manifestació amb el triple lema ‘Volem comandar a ca nostra – Espanya no té remei – Independència’, per denunciar que Espanya ens tracta com una colònia a explotar i espoliar des de fa tres segles, tant si hi ha dictadures, repúbliques o monarquies, i sigui quin sigui el color polític del govern espanyol de torn. Recordem que l'espoli reconegut a les balances fiscals del Ministerio de Hacienda és del 14,2% del PIB balear, que per a l’any 2024 va suposar 6.332 milions d’euros que se'n van anar a Madrid per no tornar. Aquesta sagnia criminal del nostre esforç productiu té uns efectes letals sobre els serveis públics (sanitat, ensenyament, transport públic, habitatge social, medi ambient, etc.), que podem tocar amb les mans cada dia i justifica sobradament la coneguda frase de ‘Madrid ens mata’.
El tracte colonial també suposa un etnocidi en tota regla, mitjançant la desprotecció de la llengua pròpia, l'obligatorietat d’acatar la llengua castellana, el tsunami de mitjans audiovisuals en espanyol i la bomba demogràfica de nouvinguts hispanoparlants, potenciada per la legislació estatal.
Per tot plegat, l'ASM convida el poble mallorquí a sortir al carrer el proper 30 de desembre per reclamar que els nostres polítics abandonin la quimera de voler reformar Espanya, o de millorar la nostra qualitat de vida i salvar la llengua i cultura pròpies amb les migrades competències que Madrid ens ha cedit, el pressupost raquític que ens queda després de l'espoli fiscal i la tirania a què ens sotmet el colonialisme espanyol.
Visca Mallorca lliure i independent!


- Más de 100 jóvenes descubren la Tramuntana con «Joves a la Serra» del Consell de Mallorca
- Nebrija Mallorca celebra con éxito su primera sesión informativa para el Grado en Enfermería en el Hospital Parque Llevant
- El Campus de Verano de la Fundació Miquel Jaume arranca una nueva edición
- El Govern finaliza las obras de rehabilitación del muelle y del paseo des Cap des Toll en el puerto de Porto Cristo, ha supuesto una inversión de 1,1 millones de euros
- Coalició PER MALLORCA exigeix la compareixença del president del Consell pel cas Bestard
- Portopetro dona el sus a les Festes de Sant Joan amb el pregó, música i un cap de setmana ple d'activitats
- El programa «Endinsa't en les teves emocions» del Consell de Mallorca cierra su primera edición con todas las sesiones completas
- El Consell de Mallorca concede ayudas a 21 entidades para implantar proyectos de responsabilidad social, más del doble que el año pasado
- L’Ajuntament d’Inca iniciarà aquest dijous la tramitació per atorgar la Medalla de la Ciutat a Antoni Fluxà Rosselló, empresari inquer i una de les figures més destacades de la història de Lottusse
- La ambulancia de soporte vital básico de Felanitx estará operativa las 24 horas del día en los meses de verano. Este servicio ya era efectivo durante 12 horas (de 8.00 a 20.00 horas) de lunes a domingo











































