
premsaeuib 13/11/2025 - 20:50:31 | ![]() ![]() |
ESQUERRA UNIDA CELEBRA QUE EL CONGRÉS DELS DIPUTATS RATIFIQUI LA GRATUÏTAT DEL TRANSPORT PÚBLIC A LES BALEARS PER A L’ANY 2026
La mesura, impulsada pel senador progressista de les Pitiüses, permetrà que la ciutadania de les Illes Balears continuï gaudint de transport públic sense cost.
Esquerra Unida celebra la ratificació al Congrés dels Diputats de l’esmena a la Llei de Mobilitat Sostenible que garanteix la continuïtat de la gratuïtat del transport públic a les Illes Balears i Canàries durant l’any 2026, tal com ja s’ha aplicat al llarg del present any.
L’esmena, presentada pel senador progressista d’Eivissa i Formentera, Juanjo Ferrer, es va incorporar a la Llei de Mobilitat Sostenible la setmana passada i, després d’un intens treball de fons per part dels diputats d’Esquerra Unida i de Sumar MÉS, ha estat avui ratificada al Congrés dels Diputats. D’aquesta manera, treballadors, estudiants i famílies de les Illes continuaran gaudint del dret a una mobilitat gratuïta i sostenible.
“Ha estat un triomf de la feina feta des del territori per part del senador d’Eivissa i Formentera, Juanjo Ferrer, i de les forces progressistes”, ha declarat Óscar Rodríguez, responsable de Política Institucional d’Esquerra Unida de les Illes Balears i un dels impulsors de l’esmena. “Un dels nostres objectius és que la gratuïtat del transport públic esdevingui un dret permanent per a la ciutadania de les Illes.”
Des d’Esquerra Unida s’ha volgut posar en valor la importància d’aquesta mesura per reduir la dependència del vehicle privat, afavorir la igualtat d’oportunitats i avançar cap a una mobilitat més justa i ecològica, especialment en un territori insular on les alternatives de desplaçament són més limitades.
“Ara pertoca que el Govern de les Illes Balears també millori el finançament de la transferència de la competència de transport terrestre als consells insulars, que actualment està molt infrafinançada, de manera que la gratuïtat es pugui sostenir en el temps i, alhora, es puguin dur a terme les millores del servei de transport públic que pertoquen”, ha conclòs Óscar Rodríguez.


- El Rotary Club East Mallorca y Ayuntamiento de Sant Llorenç, han organizado un concierto benéfico, a beneficio de APROSCOM, el dissabte 27 de juny, a les 21 h, con Salvador Sánchezy Enric Granados
- Actuación itinerante por calles y plazas de Manacor con el objeto de llegar a tocar el corazón del ser humano. "Un lápiz, una sonrisa" donde se busca recaudar material escolar y sanitario para Bolivia
- El SyS (S'Illoters i Simpatizantes) pide a quién corresponda que se esmeren en el mantenimiento del embaldosado del Centro de Salud de S'Illot y Cala Morlanda para evitar accidentes, caídas y heridos
- Reacción de PIMEM a la externalización de los servicios del Govern
- Baleares: El «Cheque canguro» se amplía a las actividades estivales como la escuela matinal o los campamentos, con un importe de hasta 1.000 € por niño o niña (hay 1,25 millones de €)
- El Consell de Mallorca posiciona la isla en el M&I Stockholm como una oferta MICE alineada con los principios del turismo responsable
- Baleares: Nueva herramienta para facilitar un seguimiento seguro del eclipse solar total, el próximo 12 de agosto y comprobar si el máximo del fenómeno será visible desde el lugar previsto
- El Consell de Mallorca aprueba la incoación del expediente para catalogar 33 refugios antiaéreos de la Guerra Civil en Palma, Marratxí, Sóller e Inca
- El BSTIB comparte en el Congreso Nacional de la SETS experiencias desarrolladas en Baleares en los ámbitos de la promoción y la transfusión
- La Asamblea de PIMEM aprueba la gestión de 2025 y a un año de cumplir su cincuenta aniversario de su creación











































